Meest gestelde vragen

Hieronder treft u een overzicht van de meest gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden.

Om een domeinnaam te verhuizen van of naar DigiReus, heeft u een verhuissleutel, ook wel EPP key of token genoemd, nodig. Indien u deze code niet weet, vraag deze dan op bij uw huidige domeinnaam provider. Is uw domeinnaam ondergebracht bij DigiReus? Vraag dan eenvoudig uw verhuiscode aan via het contactformulier.

Wanneer u een elders geregistreerde domeinnaam wilt onderbrengen bij DigiReus, vermeld dan de verhuissleutel bij uw bestelling. De domeinnaam zal dan, voor de meeste extensies, binnen 24 uur worden verhuisd. Voor sommige extensies kan het tot 5 werkdagen duren voordat de verhuizing compleet is.

Wijzigen domeinnaam:

Het wijzigen/aanpassen van een eenmaal geregistreerde domeinnaam is helaas niet mogelijk. U kunt de registratie wel beëindigen en vervolgens een nieuwe registratie indienen.

Het is wel mogelijk om de houder ( whois ) en/of nameservers van het domein aan te passen. Wijzigingen kunnen kosteloos worden doorgegeven en worden meestal binnen 24 uur verwerkt. Bij sommige extensies kan een wijziging echter wel 5 werkdagen in beslag nemen voodat deze volledig is doorgevoerd.

Op het controle paneel kunt u alle zaken regelen die beschikbaar zijn op het door u gekozen hosting pakket. Zo kunt u bijvoorbeeld e-mail adressen of aliassen aanmaken, een database aanmaken, nameservers van een domeinnaam wijzigen, etc.

U vind de gegevens zoals de url, gebruikersnaam en wachtwoord van het controlepaneel in de welkomsmail die u van ons heeft ontvangen.

Heeft u deze e-mail per ongeluk verwijderd? Stuur dan een e-mail met het verzoek om deze e-mail opnieuw te ontvangen.

E-mail kan via webmail of via uw favoriete mailprogramma bekeken worden.

Webmail
Is te vinden via uwdomein.nl/roundcube. Daar kunt u tevens testen of uw e-mail/password combinatie werkt.

Mail programma
U kunt via IMAP als via POP3 inloggen. Bij IMAP blijven de mailtjes bij ons op de server opgeslagen en kunt u uw mailbox vanaf meerdere computers en webmail bekijken. Ook handig wanneer u meerdere collega’s één mailbox delen. Bij POP3 wordt de mail opgehaald en bewaard op uw lokale computer. Opgeslagen e-mails nemen ruimte in beslag. Schoon uw mailbox daarom van tijd tot tijd op om te voorkomen dat de opgeslagen e-mails er voor zorgen dat uw opslagruimte vol raakt. Wanneer uw opslagruimte 100% vol is, zullen nieuwe e-mails niet meer kunnen worden opgeslagen.

Om uw mailprogramma in te stellen is het belangrijk om uit te zoeken op welke server u van ons staat. Vaak is dat server1.rdbn.nl maar ook andere nummers kunnen voorkomen. Onderstaande voorbeeld is gebasseerd op server1, mocht u op een andere server staan dan kunt u het nummer van de server aanpassen naar dat van u.

Inloggen met:
Uw e-mail adres
Wachtwoord

Inkomende mailserver
server1.rdbn.nl
IMAP poort met SSL: 993
IMAP poort zonder SSL: 143
POP3 poort met SSL 995
POP3 poort zonder SSL: 110

Uitgaande mailserver (SMTP)
server1.rdbn.nl
Poort: 587
Poort met SSL: 465
Voor uitgaande mail heb je authenticatie nodig (zelfde gegevens als uw e-mail box).

Wij raden aan dat u zoveel mogelijk SSL gebruikt, hiermee zet u een beveiligde verbinding op en kan niemand meekijken. Let op dat dit natuurlijk ook uw mailprogramma moet ondersteunen.

Voor elke hostingpakket geld een bepaalde hoeveelheid dataverkeer. Deze data wordt verbruikt als bijvoorbeeld iemand uw website bezoekt. Standaard hebben al onze hostingpakketten onbeperkt dataverkeer tot hun beschikking, maar geld er wel een zg. “fair use policy”. Deze policy kan het dataverkeer van uw pakket beperken of zelfs stil zetten wanneer deze buiten normale proporties dataverkeer verbruikt.

Een normale eenvoudige bedrijfswebsite of blog verbruikt maar relatief weinig dataverkeer bij een bezoekersaantal van enkele tientallen tot een paar honderd bezoekers per dag. Dit soort dataverkeer valt dan ook ruimschoots binnen de fair use policy van de hostingpakketten.

Voorbeeld oorzaken van onlogisch hoog verbruik dataverkeer:

  1. De website bevat veel foto’s welke niet zijn geoptimaliseerd voor weergave via de website. Dit zijn bijvoorbeeld foto’s met een grote bestandsgrootte en resoluties van meer dan 72 dpi.
  2. Video bestanden die via de website worden weergegeven en gestreamd.
  3. De website is te zwaar of het bezoekersaantal te hoog voor het gekozen hostingpakket.
  4. Gehackte websites, script of andere malware die actief zijn op het hostingpakket.

Bovengenoemde oorzaken kunnen er voor zorgen dat voor bezoekers de toegang tot uw hosting beperkt of stilgezet word. Neem in dit geval zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst voor bijvoorbeeld een domeinnaam of webhosting pakket, dan worden u, na bevestiging van de betaling, alle benodigde gegevens digitaal toegezonden op het e-mail adres welke u heeft opgegeven bij uw bestelling.

Indien u géén e-mail heeft ontvangen, neem dan z.s.m. contact met ons op via het contactformulier of door tijdens kantooruren te bellen met: 06-23969325.

Om u snel van dienst te kunnen zijn, verzoeken wij u om het bestelnummer bij de hand te houden. Deze kunt u tevens terug vinden door in te loggen in ons bestelsysteem met de door u gekozen gebruikersnaam en wachtwoord.

DirectAdmin
Contactpagina

Staat uw vraag er niet bij? Bel ons dan gerust of stuur uw vraag in via het contactformulier.

Terug naar de hoofdpagina